×
10.10.2014

Google na Slovensku v spolupráci so SARIO podporuje inovácie a export

Dňa 9. októbra 2014 v Design Factory v Bratislave Google
Slovenska v spolupráci so štátnymi proexportnými inštitúciami, medzi nimi i so Slovenskou agentúrou pre rozvoj investícií a obchodu (SARIO) zorganizovali unikátnu konferenciu 'Think Export with Google: Svetové Slovensko', ktorá sa konala pod záštitou prezidenta Slovenskej republiky Andreja Kisku.


Konferencia predstavila inšpiratívne príklady úspešných slovenských firiem, ktoré sa presadili v zahraničí a sú dôkazom toho, že Slovensko je už dnes svetové a slovenské výrobky, vynálezy a osobnosti dokážu excelovať v globálnom meradle.

Konferenciu otvoril Rasťo Kulich, riaditeľ Google Slovenska, ktorý privítal hostí a zároveň i oznámil, že 8. októbra 2014 sa môžu slovenské neziskové organizácie zapojiť do programu Google Ad Grants, ktorý im umožní propagovať svoje poslanie prostredníctvom bezplatnej online inzercie na stránkach s výsledkami vo vyhľadávači Google.

Tému konferencie – Svetové Slovensko – zdôraznil vo svojom príhovore Miroslav Lajčák, minister zahraničných vecí a európskych záležitostí a vyzval pri tejto príležitosti k vyjadreniu sa k téme nation brandingu SR. Minister školstva, vedy, výskumu a športu SR  Peter Pellegrini vyzdvihol okrem iného prínos digitalizácie a internetu v rámci výchovy a vzdelávania detí a mládeže a perspektívnosť vzdelávania v oblasti IT.

Richard Marko, generálny riaditeľ spoločnosti ESET predstavil históriu tejto dnes už svetovo uznávanej spoločnosti a zdôraznil odvahu, ako kľúčovú esenciu úspechu.

Vladimír Šimanský, generálny riaditeľ Virtual Reality Media, a. s. uviedol predstavenie histórie svojej kedysi garážovej firmy sloganom 'Za odmenu do Jemenu', pretože ich prvá exportná objednávka smerovala do Jemenu a následne do ďalších krajín, pričom dnes sú už renomovanými dodávateľmi dokonca i pre U.S. Army.

Peter Nedeliak z firmy UltraPlast dokonale na príklade vlastnej malej rodinnej firmy, ktorá sa počas krízy obrátila na online marketing a ukázal, ako mu nástroje Google pomohli k niekoľkonásobnému zvýšeniu obratu jeho firmy ako i jeho exportným úspechom.

Prvú časť podujatia uzatvoril Juraj Vaculík inšpiratívneho príbehu AeroMobilu, lietajúceho auta, ktoré sa zrodilo v predstavách konštruktéra
a dizajnéra Štefana Kleina ešte v 80tych rokoch a spojením s dôverou
a investíciou podnikateľa Juraja Vaculíka tento garážový projekt narástol do firemnej podoby s globálnymi ambíciami.

V druhej časti programu boli predstavené proexportné nástroje Google
a odzneli prezentácie spoločností Neulogy Ventures, UI42, Allen&Overy.
Na záver konferencie pozdravil všetkých prítomných Andrej Kiska,
prezident Slovenskej republiky.

Konferencia 'Think Export with Google: Svetové Slovensko' ukázala
na success stories slovenských firiem prínos digitálneho marketingu
k exportným úspechom jednotlivých firiem a samozrejme bezprecedentný prínos exportu k celkovému úspechu každej firmy.

SARIO poskytuje široký komplex informačných, poradenských, asistenčných
a vzdelávacích služieb pre slovenských exportérov a zahraničných záujemcov o slovenskú produkciu a výrobnú spoluprácu. Aktuálne pripravujeme najvačšie proexportné matchmakingové podujatie na Slovensku Export Forum 2014.
 
Prezentácie všetkých rečníkov nájdete tu.