×

SARIO partner podujatia CEE Automotive Forum 2015

V dňoch 13. - 14. októbra 2015 sa v Prahe uskutočnilo fórum automobilového priemyslu v regióne strednej a východnej Európy  – CEE Automotive Forum 2015. Agentúra SARIO bola jedným z partnerov podujatia a na fóre jej zástupcovia prezentovali slovenské investičné prostredie potenciálnym investorom ako aj spoločnostiam hľadajúcim slovenských dodávateľov.

Výroba automobilov je ťahúňom slovenskej ekonomiky a spolu s dodávateľskými spoločnosťami sa podieľa na produkcii priemyslu až 43%. S celkovým objemom výroby dosahujúci takmer milión jednotiek bolo Slovensko v roku 2014 opäť svetovým lídrom produkcie automobilov v pomere k počtu obyvateľov - na 1000 Slovákov tak pripadlo až 178 vyrobených áut. Slovenská ekonomika ponúka pre automobilky a ich dodávateľské reťazce vhodné podmienky na podnikanie čo dokazuje aj prítomnosť 316 spoločností, ktoré dodávajú pre mnohé automobilky na Slovensku ako aj v zahraničí. 

CEE Automotive Forum v Prahe sa zúčastnilo viac ako 60 spoločností, okrem významných producentov automobilov akými sú napríklad Opel, General Motors, Tatra, Suzuki, Peugeot Citrëon či BMW to boli aj dôležité dodávateľské spoločnosti ako napríklad Plastic Omnium, Bosch, či Brose. Všetky účastníci fóra mali možnosť si vypočuť prezentáciu o slovenskom investičnom prostredí ako prostredí vhodnom pre podnikanie, ktorú im prezentovali za agentúru SARIO výkonný riaditeľ agentúry Peter Osvald a konzultant odboru investičných projektov Juraj Mihal v rámci prvého dňa fóra v bloku orientovanom na štátnu podporu investícií do automobilového priemyslu.

Okrem účasti na oficiálnom programe mali účastníci fóra možnosť navštíviť aj stánok SARIO, kde im bol k dispozícii zástupca agentúry počas celého trvania podujatia. V stánku našli všeobecné informácie o slovenskom podnikateľskom prostredí, o automobilovom priemysle ako aj o aktivitách SARIO v súvislosti s podporou prílevu priamych zahraničných investícií na Slovensko na jednej strane a podporou slovenských podnikateľov pri hľadaní nových trhov pre svoje výrobky na strane druhej. 

Výsledkom účasti SARIO na fóre bolo nadviazanie nových kontaktov s približne 20 firmami, ktoré majú záujem o spoluprácu v oblasti sprostredkovania kontaktov na slovenské firmy ponúkajúce svoje výrobky pre zahraničných odberateľov. 
2015.