utorok, 26. október 2021
Slovenská agentúra pre rozvoj investícií a obchodu (SARIO) pripravila ďalší zo série webinárov zameraných na podporu expanzie na zahraničné trhy. Webinár spoluorganizovaný s kreatívnou spoločnosťou Go BigName a STEINGER law firm bol zameraný na predstavenie významu brandingu a trademarku pri etablovaní sa na domácom a rovnako aj na zahraničnom trhu. Oba tieto koncepty súvisia s úspešným prezentovaním Vašej spoločnosti a s priblížením Vašej značky konkrétnej cieľovej skupine – branding. Na druhej strane v narastajúcemu objemu konkurencie na trhoch je potrebné svoju značku právne chrániť, aby nenastalo jej zneužitie konkurenciou - trademark.
Michal Pastier, kreatívny riaditeľ spoločnosti Go BigName, v prvej prezentácii [1] predstavil ako nazerať na budovanie úspešnej značky, ktorá zaujme potenciálnych zákazníkov a najlepšie odkomunikuje identitu Vašej spoločnosti tak ,aby vynikla na trhu. Konkrétne rady ako sa vyhnúť nesprávnemu brandingu nájdete v prezentácii Go BigName [1]. Kvalitnú značku, resp. „brand“ je potrebné dostatočne chrániť pre zneužitím, aby ste sa vyhli zlyhaniu už od začiatku Vášho podnikania na novom trhu. Ako svoju značku efektívne chrániť sa dozviete z prezentácie Lukáša Steinigera, spoluzakladateľa STEINIGER law firm [2].
Význam brandingu a tradmarku v praxi prezentovala Andrea Podstrelencová, CEO známeho brandu HOLOKOLO špecializovaného na predaj cyklistických odevov, pre ktorú je brand nevyhnutnou súčasťou úspešného podnikania najmä v kontexte e-commerce. Zároveň odporúča investovať do kvalitného brandu hneď na začiatku podnikania a že v praxi býva brand častokrát na začiatku podnikania prehliadaný. Svoju skúsenosť zdieľala taktiež Monika Balgová, riaditeľka marketingu a PR spoločnosti Proxenta Group [3], v kontexte expanzie na kubánsky trh. Vstup na tento trh predstavoval niekoľko ročnú výzvu s úspešným koncom, pričom kvalitný brand nových potravinárskych produktov zohral kľúčovú úlohu pri nastavovaní business stratégie nielen na kubánskom, ale aj na iných latinsko-amerických trhoch.
Detailnejšie informácie o tom, ako chápať branding a trademark spolu s užitočnými radami od skúsených speakrov si môžete opätovne pozrieť cez SARIO youtube kanál na tomto linku [4].
Michal Pastier, kreatívny riaditeľ spoločnosti Go BigName, v prvej prezentácii [1] predstavil ako nazerať na budovanie úspešnej značky, ktorá zaujme potenciálnych zákazníkov a najlepšie odkomunikuje identitu Vašej spoločnosti tak ,aby vynikla na trhu. Konkrétne rady ako sa vyhnúť nesprávnemu brandingu nájdete v prezentácii Go BigName [1]. Kvalitnú značku, resp. „brand“ je potrebné dostatočne chrániť pre zneužitím, aby ste sa vyhli zlyhaniu už od začiatku Vášho podnikania na novom trhu. Ako svoju značku efektívne chrániť sa dozviete z prezentácie Lukáša Steinigera, spoluzakladateľa STEINIGER law firm [2].
Význam brandingu a tradmarku v praxi prezentovala Andrea Podstrelencová, CEO známeho brandu HOLOKOLO špecializovaného na predaj cyklistických odevov, pre ktorú je brand nevyhnutnou súčasťou úspešného podnikania najmä v kontexte e-commerce. Zároveň odporúča investovať do kvalitného brandu hneď na začiatku podnikania a že v praxi býva brand častokrát na začiatku podnikania prehliadaný. Svoju skúsenosť zdieľala taktiež Monika Balgová, riaditeľka marketingu a PR spoločnosti Proxenta Group [3], v kontexte expanzie na kubánsky trh. Vstup na tento trh predstavoval niekoľko ročnú výzvu s úspešným koncom, pričom kvalitný brand nových potravinárskych produktov zohral kľúčovú úlohu pri nastavovaní business stratégie nielen na kubánskom, ale aj na iných latinsko-amerických trhoch.
Detailnejšie informácie o tom, ako chápať branding a trademark spolu s užitočnými radami od skúsených speakrov si môžete opätovne pozrieť cez SARIO youtube kanál na tomto linku [4].