GlobalTags Novinky Veľtrhy a výstavy Čína MSP Slovenská agentúra pre rozvoj investícií a obchodu, v rámci Národného projektu – Podpora internacionalizácie MSP 2, zorganizovala národný stánok na veľtrhu China CEEC Expo v meste Ningbo, ČĽR. Veľtrh sa konal v termíne 22. – 25. mája 2025. Na podujatí sa predstavilo 44 slovenských spoločností, ktoré vystavovali na dvoch samostatných výstavných plochách (robotika - letectvo a národný stánok). Na národnom stánku sa prezentovalo 26 spoločností z rôznych odvetví, ktoré skvelo odzrkadľovali široké spektrum možností, ktoré čínsky trh v rámci spolupráce ponúka. V rámci Národného projektu SARIO sa podujatia zúčastnilo 9 MSP: A.N.J. distribution, CASTE, CTP Invest, Ipelské tehelne, J.VINCE, Spirit company, SUN powered systems, Training & Consulting, Zizak. Slovenský národný stánok navštívila aj štátna radkyňa ČĽR Shen Yiqin, ktorej zástupcovia SARIO predstavili zúčastnené slovenské spoločnosti, ako aj potenciál našej krajiny v oblasti obchodu a investícií. Návštevu zavŕšil folklórny súbor Šarišan, ktorý priniesol návštevníkom kúsok slovenskej kultúry. Popoludní, v prvý deň konania veľtrhu, sa uskutočnilo slávnostné otvorenie pavilónu za účasti významných hostí zo Slovenska aj Číny. Predseda Národnej rady SR Richard Raši vo svojom príhovore vyzdvihol dôležitosť medzinárodnej spolupráce a ocenil kvalitu, inovatívnosť a šikovnosť slovenských firiem, ktoré pomáhajú budovať silné meno Slovenska v zahraničí. Za čínsku stranu vystúpil Zhang Ping, predseda Stáleho výboru Mestského ľudového kongresu v Ningbo, ktorý potvrdil vôľu prehĺbiť partnerstvá so Slovenskom a ocenil vysoký záujem slovenských spoločností o čínsky trh. Súčasťou programu bolo aj slávnostné odovzdávanie cien „Win-Win“, ktorými bola ocenená výnimočná spolupráca v rámci veľtrhu. Agentúra SARIO získala toto významné ocenenie počas podujatia CEEC Procurement and Signing Ceremony, pričom cenu prevzal Gabriel Gottgeisl, riaditeľ Odboru národného projektu. Podujatie ponúklo spoločnostiam množstvo príležitostí lepšie spoznať špecifiká a fungovanie čínskeho trhu, nadviazať kontakty s potenciálnymi partnermi, ako aj získať prehľad o konkurencii v rámci jednotlivých segmentov.