×

Slovensko na veľtrhu EUROSATORY 2018 v Paríži

Slovenská agentúra pre rozvoj investícií a obchodu (SARIO) v rámci národného projektu 'Podpora internacionalizácie MSP', ktorý je realizovaný v rámci Operačného programu Výskum a inovácie, prioritnej osi 3, investičnej priority 3.2, špecifického cieľa 3.2.1 zameraného na nárast internacionalizácie MSP a využívania možností jednotného trhu EÚ v termíne 11. – 15. júna 2018 pripravila pre sedem slovenských malých a stredných firiem platformu pre ich možnú prezentáciu v rámci spoločnej expozície vo vizuále značky Slovensko GOOD IDEA SLOVAKIA na jednom z najvýznamnejších medzinárodných veľtrhov vojenskej pozemnej a leteckej techniky a bezpečnosti Eurosatory Paríž 2018 (https://www.eurosatory.com/).

Eurosatory je medzinárodný veľtrh obrany a bezpečnosti, ktorý sa koná každé dva roky v Paris-Nord Villepinte Exhibition Centre v Paríži. Toto podujatie svetového formátu  predstavuje širokú škálu výrobkov od vozidiel (cisterny, obrnené vozidlá, tanky, nákladné automobili0), ručných zbrani (strelné zbrane, rakety, nože), komunikačné systémy, uniformy, logistické služby, ale aj po simulácie chirurgického lekárstva a reakcie na katastrofy atď.

Veľtrh Eurosatory sa radí svojím významom aj rozsahom k najväčším na svete a je určený predovšetkým pre odbornú verejnosť. Tohto roku sa na veľtrhu predstavilo 1802 vystavovateľov zo 63 krajín, súčasťou bolo 39 národných pavilónov a zúčastnilo sa ho 57 056 návštevníkov zo 153 krajín.
Význam participácie Slovenska na veľtrhu Eurosatory Paríž 2018 podporil svojou návštevou aj mimoriadny a splnomocnený veľvyslanec Slovenskej republiky vo Francúzsku Mgr. Igor Slobodník, ktorý počas svojej návštevy na spoločnej expozícii dňa 11. júna 2018 diskutoval s každým zástupcom zúčastnených spoločností o ich výrobnom programe a o možnostiach vstupu na francúzsky trh.

Cieľom účasti slovenských spoločností v spoločnej národnej expozícii bola možnosť prezentovať svoju podnikateľskú činnosť a predstaviť zahraničným partnerom sortiment svojich výrobkov, ako aj nadviazať obchodné kontakty s cieľom uzatvorenia obchodných kontraktov a exportu výrobkov do zahraničia.

SARIO v rámci celého obdobia implementácie národného projektu 'Podpora internacionalizácie MSP' plánuje zrealizovať na medzinárodných veľtrhoch a výstavách v zahraničí približne 75 národných expozícií.

Harmonogram podporovaných veľtrhov a výstav pre rok 2018 je dostupný na tomto linku.