Location Bratislava Slovenský start-up rozvojový program agentúry SARIO a súťaž Start-up Awards im dali možnosť dostať sa do svetového centra IT v Silicon Valley, do centra diania, kde sa dá stretnúť napríklad aj s prezidentom spoločnosti SKYPE. Pridanú hodnotu svojho pôsobenia v Silicon Valley vidia predovšetkým v rozširovaní kontaktov s celou start-up komunitou a v získavaní dôležitých informácií, na základe ktorých si dokážu ujasniť ďalšiu stratégiu rozvoja svojho produktu.Po mesiaci strávenom v USA na Akceleračnom programe v Plug and Play Tech Centre sa s nami podelili o svoje zážitky predstavitelia najlepších dvoch start-up firiem v hodnotení súťaže Start-up Awards, ktorá sa konala v novembri minulého roka.Projekt: Nicereply.comNázov spoločnosti: Websupport s.r.o.Vyjadrenia poskytol: Matej FtáčnikV čom vidíte pridanú hodnotu Vašej doterajšej účasti v Plug and Play?Kontakty s ľuďmi a s celou start-up komunitou v Silicon Valley. Ľuďom sa náš produkt páči, ale musíme zapracovať na tom, aby ponúkol ešte viac než teraz.Aké ste si všimli rozdiely v prístupe k podpore podnikaniu v USA a na Slovensku? V USA podpora podnikania a hlavne inovatívneho podnikania naozaj funguje. Na Slovensku sa to len učíme a nie vždy nám to ide tak, ako by sme chceli. Treba slovenských podnikateľov naučiť, že zlyhať nie je zlé a že to treba skúsiť znova. Nato ale treba prichystať legislatívu a zmeniť myslenie ľudí.Ak Vás zaujímajú ďalšie informácie zo Silicon Valley očami predstaviteľov zo spoločnosti Nicereply, navštívte ich blogy: https://blog.truban.sk/ alebo https://ftacnik.co/.Projekt: Coverpage.com)Názov spoločnosti: MONOGRAM InteractiveVyjadrenia poskytol: Robert MindžákV čom vidíte pridanú hodnotu Vašej doterajšej účasti v Plug and Play?Feedback, mentoring, poradenstvo k produktu. Na základe čoho nám sa ujasňuje ďalšia stratégia rozvoja produktu a obchodu.Čo by ste odporučili iným slovenským inovatívnym start-upom po Vašej mesačnej skúsenosti v Plug and Play? Dôkladne si pripraviť svoj produkt, dôkladný prieskum trhu, hľadať klientov na US trhu, vytvoriť masu prvých užívateľov. Vedieť prezentovať svoj produkt jednoducho a k veci.Čo je podľa Vás nevyhnutné, aby mladé inovatívne start-up firmy zo Slovenska uspeli na takom trhu akým je USA. Vedieť sa predať, team, nápad, prevedenie, zapálenie pre vec.A ako prezentujú Slovensko?Podľa svojich vlastných slov okrem slovenských vlajok na stole, sa pri každej možnej príležitosti hrdo hlásia k svojej rodnej krajine, aktívne blogujú a tvrdia, že pavilón SARIO je jedným z mála, kde to „aj žije“.