×

V slovenskom pavilóne v Plug&Play to žije

Location
Bratislava

Slovenský start-up rozvojový program agentúry SARIO a súťaž Start-up Awards im dali možnosť dostať sa do svetového centra IT v Silicon Valley, do centra diania, kde sa dá stretnúť napríklad aj s prezidentom spoločnosti SKYPE. Pridanú hodnotu svojho pôsobenia v Silicon Valley vidia predovšetkým v rozširovaní kontaktov s celou start-up komunitou a v získavaní dôležitých informácií, na základe ktorých si dokážu ujasniť ďalšiu stratégiu rozvoja svojho produktu.
Po mesiaci strávenom v USA na Akceleračnom programe v Plug and Play Tech Centre sa s nami podelili o svoje zážitky predstavitelia najlepších dvoch start-up firiem v hodnotení súťaže Start-up Awards, ktorá sa konala v novembri minulého roka.

Projekt: Nicereply.com
Názov spoločnosti: Websupport s.r.o.
Vyjadrenia poskytol: Matej Ftáčnik

V čom vidíte pridanú hodnotu Vašej doterajšej účasti v Plug and Play?Kontakty s ľuďmi a s celou start-up komunitou v Silicon Valley. Ľuďom sa náš produkt páči, ale musíme zapracovať na tom, aby ponúkol ešte viac než teraz.

Aké ste si všimli rozdiely v prístupe k podpore podnikaniu v USA a na Slovensku?  
V USA podpora podnikania a hlavne inovatívneho podnikania naozaj funguje. Na Slovensku sa to len učíme a nie vždy nám to ide tak, ako by sme chceli. Treba slovenských podnikateľov naučiť, že zlyhať nie je zlé a že to treba skúsiť znova. Nato ale treba prichystať legislatívu a zmeniť myslenie ľudí.

Ak Vás zaujímajú ďalšie informácie zo Silicon Valley očami predstaviteľov zo spoločnosti Nicereply, navštívte ich blogy: https://blog.truban.sk/ alebo https://ftacnik.co/.

Projekt: Coverpage.com
)Názov spoločnosti:  MONOGRAM Interactive
Vyjadrenia poskytol: Robert Mindžák

V čom vidíte pridanú hodnotu Vašej doterajšej účasti v Plug and Play?Feedback, mentoring, poradenstvo k produktu. Na základe čoho nám sa ujasňuje ďalšia stratégia rozvoja produktu a obchodu.

Čo by ste odporučili iným slovenským inovatívnym start-upom po Vašej mesačnej skúsenosti  v Plug and Play?   
Dôkladne si pripraviť svoj produkt, dôkladný prieskum trhu, hľadať klientov na US trhu, vytvoriť masu prvých užívateľov. Vedieť prezentovať svoj produkt jednoducho a k veci.

Čo je podľa Vás nevyhnutné, aby mladé inovatívne start-up firmy zo Slovenska uspeli na takom trhu akým je USA.       
Vedieť sa predať, team, nápad, prevedenie, zapálenie pre vec.

A ako prezentujú Slovensko?
Podľa svojich vlastných slov okrem slovenských vlajok na stole, sa pri každej možnej príležitosti hrdo hlásia k svojej rodnej krajine, aktívne blogujú a tvrdia, že pavilón SARIO je jedným z mála, kde to „aj žije“.