Zvoľte správny názov a vizuálnu identitu produktu

utorok, 26. október 2021
Slovenská agentúra pre rozvoj investícií a obchodu (SARIO) pripravila ďalší zo série webinárov zameraných na podporu expanzie na zahraničné trhy. Webinár spoluorganizovaný s kreatívnou spoločnosťou Go BigName a STEINGER law firm  bol zameraný na predstavenie významu brandingutrademarku pri etablovaní sa na domácom a rovnako aj na zahraničnom trhu. Oba tieto koncepty súvisia s úspešným prezentovaním Vašej spoločnosti a s priblížením Vašej značky konkrétnej cieľovej skupine – branding. Na druhej strane v narastajúcemu objemu konkurencie na trhoch je potrebné svoju značku právne chrániť, aby nenastalo jej zneužitie konkurenciou - trademark.

Michal Pastier, kreatívny riaditeľ spoločnosti Go BigName, v prvej prezentácii predstavil ako nazerať na budovanie úspešnej značky, ktorá zaujme potenciálnych zákazníkov a najlepšie odkomunikuje identitu Vašej spoločnosti tak ,aby vynikla na trhu. Konkrétne rady ako sa vyhnúť nesprávnemu brandingu nájdete v prezentácii Go BigName. Kvalitnú značku, resp. „brand“ je potrebné dostatočne chrániť pre zneužitím, aby ste sa vyhli zlyhaniu už od začiatku Vášho podnikania na novom trhu. Ako svoju značku efektívne chrániť sa dozviete z prezentácie Lukáša Steinigera, spoluzakladateľa STEINIGER law firm.

Význam brandingu a tradmarku v praxi prezentovala Andrea Podstrelencová, CEO známeho brandu HOLOKOLO špecializovaného na predaj cyklistických odevov, pre ktorú je brand nevyhnutnou súčasťou úspešného podnikania najmä v kontexte e-commerce. Zároveň odporúča investovať do kvalitného brandu hneď na začiatku podnikania a že v praxi býva brand častokrát na začiatku podnikania prehliadaný. Svoju skúsenosť zdieľala taktiež Monika Balgová, riaditeľka marketingu a PR spoločnosti Proxenta Group, v kontexte expanzie na kubánsky trh. Vstup na tento trh predstavoval niekoľko ročnú výzvu s úspešným koncom, pričom kvalitný brand nových potravinárskych produktov zohral kľúčovú úlohu pri nastavovaní business stratégie nielen na kubánskom, ale aj na iných latinsko-amerických trhoch.

Detailnejšie informácie o tom, ako chápať branding a trademark spolu s užitočnými radami od skúsených speakrov si môžete opätovne pozrieť cez SARIO youtube kanál na tomto linku.